Koncentracja wokół doradztwa i kompetencji IT- rebranding Unity Group oraz sprzedaż Digital Hill

Pod koniec 2018 roku Unity Group, której przychody za zeszły rok przekroczyły 32 mln zł,  sfinalizowała procesem rebrandingu połączenie ofert dotychczas prezentowanych pod marką Intratic i Grupa Unity.

2019-04-01 14:59:23

Całość zmian dostosowano do kierunku rozwoju oferty jako europejskiego partnera transformacji cyfrowej przedsiębiorstw i utrzymanie wzrostu na poziomie co najmniej 20 % r/r.

W praktyce oznacza to redefinicje zakresu usług (większy akcent na usługi doradztwa i konsultingu), inwestycje w rozwiązania rozwijające e-commerce jak platformy integracji, machine learning, Product Information Management oraz rozwiązania wspierające e-commerce usług i custormer selfservice, wspieranie nowoczesnych technologii takich jak Kotlin, Python, JS, AWS oraz kolejne przejęcia zespołów i spółek. Dynamiczna ekspansja zagraniczna była silnym argumentem za ujednoliceniem nazwy firmy i posługiwaniem się jej anglojęzyczną wersją.

W wyniku rebrandingu, przeprowadzonego przy współpracy ze studiem projektowym Visual71, przygotowano nową wizualizację graficzną, wdrożono stronę internetową prezentującą zweryfikowaną ofertę usług, kompleksowe podejście do klientów wobec procesu transformacji cyfrowej.

Zarządzanie rozwojem firmy nierzadko wymaga też uporządkowania istniejącego portfela inwestycji, usług i produktów. To zdecydowało o decyzji o pozyskaniu nowego inwestora dla agencji Digital Hill (dotychczasowej marki Grupy Unity). Została nim wrocławska agencja marketingu internetowego Rocket Media, która poprzez zakup DH wzmocniła swój zespół i z powodzeniem realizuje politykę skokowego rozwoju.

Ewolucyjny rozwój

Nieprzerwanie od 21 lat Unity Group (wcześniej jako Contium, potem Grupa Unity) jest partnerem w procesie zmian, jakie przechodzi rynek usług internetowych, obecnie zwanych digitalizacją, transformacją cyfrową i budowaniem sprzedaży wielokanałowej. Aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów, którzy często nie szukają nie tylko wykonawcy systemu IT, ale doradcy w zakresie projektowania procesu transformacji cyfrowej oraz uporządkowania już istniejących rozwiązań, Unity Group wybrało drogę koncentracji oferty wokół rdzenia IT oraz doradztwie i konsultingu. Firma rozwinęła swoją propozycję o takie elementy jak Legacy System Transformation (rozwiązanie problemu długu technologicznego) czy też Cloud Transformation (zwinne dostosowanie organizacji do zmieniających się potrzeb poprzez  migrację do chmur liderów technologicznych).

Koncentracja kompetencji- sprzedaż Digital Hill

Przez ostanie 10 lat Unity Group przeszła ścieżkę od realizacji projektów e-commerce na rynek polski, poprzez projekty omnichannel, do oferowania rozwiązań IT dla transformacji cyfrowej na rynku europejskim. Zmiana ta spowodowała, że usługi e-marketingowe, jakimi zajmuje się Digital Hill, coraz bardziej oddalała się od rdzenia działalności i obszarów strategicznego rozwoju grupy.

Na początku 2018 roku została podjęta decyzja o pozyskaniu dla Digital Hill inwestora, który przejmie i będzie kontynuował rozwój jej oferty. „Naszym priorytetem było znalezienie firmy, która posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, a także doceni zespół i jego dokonania oraz uszanuje wartości i kulturę organizacyjną” – mówi Grzegorz Rudno Rudziński – Managing Partner w Unity Group.

Zainteresowanych było kilka dużych podmiotów z rynku agencji e-marketingowych, jednak po rozważeniu wszystkich propozycji ostatecznie została podjęta decyzja o podpisaniu umowy inwestycyjnej z dobrze znaną, wyspecjalizowaną w usługach e-marketingowych, spółką Rocket Media, która podobnie jak Unity Group jest członkiem Klastra ITCorner. To dodatkowy atut, ponieważ członkostwo w jednej organizacji pozwoliło zbudować odpowiedni kapitał zaufania, co niewątpliwie ułatwiło współpracę.

(…) To trudny, wymagający rynek podkreśla Grzegorz Bosak, CEO Rocket Media, dodając tym samy, że znalezienie transparentnego i uczciwego partnera nie jest łatwe. „Sam fakt finalizacji transakcji dowodzi, że mimo czasochłonnych, żmudnych rozmów, często rozbieżnych stanowisk da się jednak wypracować wspólny mianownik. Cieszymy się, że liczny zespół ekspertów dołączy i wzmocni kompetencje Rocket Media. Firmy zachowają swoją autonomię, lecz wspólne doświadczenie pozwoli nam działać bardziej kompatybilnie z potrzebami klienta oraz tworzyć kreatywne i personalizowane projekty.”

 

ZNAJDŹ NAS: